Des de l’any 2013, els Cinemes Girona posen cada any a la venda els seus abonaments anuals, que donen dret a veure totes les pel·lícules d’estrena per només 89 euros. Des del passat 8 de juliol i fins al dia 31 d’aquest mateix mes ja es pot comprar l’abonament a la taquilla dels cinemes o a través del web del TRESC (els seus socis tenen un preu de 84 euros). A banda, durant tot l’any l’abonament es pot adquirir per 190 euros.
Des dels Cinemes Girona expliquen que estan vivint el millor any de la seva història, que va arrencar el 2010. “Si comparem els primers cinc mesos de 2019 i els cinc primers mesos de 2024, estan un 54,8% per sobre a nivell d’assistència de públic”, expliquen des de l’espai. De fet, Toni Espinosa, responsable dels cinemes afirma, en declaracions a Cultura B, que la campanya “va néixer el 2011 per una necessitat de vida o mort perquè feia falta digitalitzar la sala”. Aquella “idea boja”, afegeix, va ser un èxit i segueix més viva que mai.
Espinosa fa reflexions sobre el món del cinema que poden semblar sorprenents per qui escriu aquesta notícia i segurament per a molts lectors. “Ara que hi ha plataformes, tenim més gent que mai”, diu. Unes paraules que poden cridar l’atenció pel fet de fins a quin punt està instal·lada la idea que “Netflix està matant el cinema”. Però, com amb moltes coses de la vida, més que blancs o negres, el gris té més força. “Hi ha cinemes del centre de les ciutats que estan creixent, a diferència del model de cinema de centre comercial”, diu Espinosa, que té clar que l’estratègia de futur passa per “rejovenir el perfil del públic” i per apostar per estratègies que donin visibiltat, com ara la de l’abonament.
155 vegades al cinema en un any
Tornant a l’abonament de temporada, durant el 2023-2024, cada usuari va veure una mitjana de 40 pel·lícules, mentre que l’abonada que el va fer servir més va arribar a la xifra de 155 films vistos. També cal destacar que vuit abonats van veure més de 100 pel·lícules, 57 més de 70 i 166 més de 50.