Cultura B

Ja es pot llegir l’edició de tardor de la revista trimestral en paper. Foto: Cultura B

Cultura B, la plataforma de tendències culturals metropolitanes impulsada pels diaris Línia i el Grup Comunicació 21, acaba de publicar el número de tardor de la seva revista trimestral en paper.

Aquesta edició té com a protagonista la ballarina i coreògrafa Agnés Sales, amb una entrevista feta a l’Ateneu Popular 9 Barris. Sales, de 33 anys, és codirectora de la companyia Agnés Sales & Héctor Plaza i acumula una llarga trajectòria en el món de la dansa.

Manifesta 15 i música en viu

A banda de l’entrevista a Sales, el gran reportatge d’aquest número està dedicat a la celebració de la biennal europea Manifesta 15, que ha aterrat a Barcelona i l’àrea metropolitana per conèixer la seva realitat cultural i social. Diferents veus implicades en aquest gran esdeveniment, com la de la directora, Hedwing Figen, reflexionen sobre el seu objectiu i impacte.

El segon reportatge se centra en l’estat de salut de la música en viu de petit format a Barcelona. Una mirada a les dificultats que pateix una part de l’escena musical i a la realitat, de vegades complicada, que viuen les sales petites i mitjanes de la ciutat.

I això no és tot. L’edició de tardor de la revista té més protagonistes. Hi treuen el cap la fotògrafa Paula Artés a la secció Joves talents, l’artista i comissària Mercis Rossetti en una conversa amb la periodista i escriptora Laura Calçada, el col·lectiu de música electrònica Abundance a la secció Des dels marges i la sala Rouge a la crònica en primera persona que presenta Refugis culturals. Tot plegat acompanyat de diferents articles d’opinió amb noms com el del periodista musical Nando Cruz, el gestor cultural Xavi Campón o Anna Martín, tinenta d’alcaldia d’Educació, Cultura i Comunitat de l’Ajuntament del Prat de Llobregat.

Cultura B

La ballarina i coreògrafa Agnés Sales és la protagonista de l’edició número 2 de la revista. Foto: Cultura B

Un pla de distribució ambiciós

Amb la intenció d’escampar-se per la metròpoli, la revista té una xarxa de distribució ambiciosa, en la qual destaquen espais com els següents: l’Institut de Cultura de Barcelona-ICUB (Ciutat Vella), la Fabra i Coats-Fàbrica de Creació (Sant Andreu), la Sala Beckett (Sant Martí), la Casa Elizalde (l’Eixample), el Centre Cívic Cotxeres de Sants (Sants-Montjuïc) o l’Ateneu Popular 9 Barris (Nou Barris), per posar, en el cas de Barcelona, diversos exemples.

A escala metropolitana, alguns dels espais on es pot trobar la revista són La Capsa (El Prat), la Biblioteca Tecla Sala (l’Hospitalet), el Teatre Zorrilla (Badalona), la CIBA i Can Sisteré (Santa Coloma), Atrium (Viladecans) o l’Ateneu Sant Just Desvern, entre altres.

Trencar barreres

Cultura B va néixer amb la voluntat de trencar dues grans barreres: la poca visibilitat de moltes propostes culturals interessants, d’una banda, i la mirada reduccionista del territori barceloní, de l’altra. Per trencar la primera, posa el focus en el substrat cultural que sembla que no existeix perquè no se’n parla gaire, però que hi és. I pel que fa al segon repte, el mitjà surt dels marcs establerts amb una mirada metropolitana. A més, cal destacar que Cultura B es publica cada dia al diari digital.

Edició de tardor de la revista Cultura B
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram