Cultura B, la plataforma de tendències culturals metropolitanes, i els diaris Línia aposten per enfortir el seu lligam editorial, que ja va quedar definit en el naixement d’aquest nou mitjà cultural el passat mes de juny. Des d’aquesta setmana, tots els continguts de Cultura B també s’han començat a publicar a les edicions territorials de la xarxa Línia, amb un accés directe a Cultura B al final de cada peça, per reforçar unes sinergies que des del primer dia ja es van impulsar amb la inclusió de la nova capçalera en l’estructura del mitjà metropolità.
La principal novetat serà visible a partir d’aquest desembre: l’estrena d’una secció fixa a totes les edicions territorials Línia en paper, sota el nom de Cultura B, amb notícies i reportatges de la plataforma de tendències culturals metropolitanes. De fet, aquesta pàgina substituirà la secció actual Cultura de Barri –mantenint-ne l’esperit– per tal que Cultura B tingui entitat pròpia a totes les publicacions Línia de forma molt visible. D’aquesta manera, els seus continguts també tindran la possibilitat d’arribar, de manera capil·lar, a un públic més ampli per generar així una audiència exponencial i personalitzada segons el territori.
El lligam entre els dos mitjans, del Grup Comunicació 21, també s’explica pel seu fil compartit basat en una mirada periodística centrada en la proximitat i en temàtiques que sovint no tenen presència als mitjans generalistes. En aquest sentit, l’aposta de Cultura B d’informar sobre les realitats culturals barcelonines i metropolitanes no mainstream permet que Línia pugui completar la seva oferta periodística amb una àmplia diversitat d’informació cultural.
Publicació en paper i digital
Cultura B és un mitjà híbrid que des del seu naixement compta amb versió digital i en paper. Al web culturab.cat es publiquen de forma diària notícies, reportatges i entrevistes, entre d’altres, mentre que el paper té forma de revista trimestral, la qual ofereix una gran varietat de seccions i aposta per un disseny modern i innovador.